Witaj na Liga.OnlyF1.pl Dzisiaj jest: 21/08/2017 23:40
Login:
Hasło:


Regulamin Ligi OnlyF1

Aktualizacja Regulamin : 11 lipca 2016.

§1 Postanowienia Ogólne
    1. Przystępując do ligi akceptujesz poniższy regulamin.
    2. W lidze zabrania się używania wulgaryzmów ,a zwłaszcza ubliżania innych graczy.
    3. Pseudonim (Nick) pod którym masz zamiar uczestniczyć w oficjalnych sesjach musi być identyczny jak na stronie Ligi. Nie może być również podobny do nikogo z administracji.
    4. W Lidze nie wolno reklamować innych lig bez zgody Administracji.
    5. Zastrzegamy prawo do zmiany regulaminu, wówczas zawodnik zostanie poinformowany o takiej zmianie.
    6. Nie akceptując Regulaminu nie możesz uczestniczyć w lidze, liga nie jest obowiązkowa jej zadaniem jest wspólna zabawa i rywalizacja ,a regulamin ma to tylko ułatwić.
    7. Odpowiedzialności Administratorów.
      1. Xvar - Główny założyciel ligi, utrzymywanie stabilności w dostępie do informacji oraz utrzymanie ligi, podejmowanie kluczowych decyzji w sprawie rozwoju ligi.
      2. Niko - Główny Administrator, aktualizowanie informacji na stronie zarządzanie ligą, podejmowanie kluczowych decyzji w sprawie rozwoju ligi.
      3. Darkus - Główny Administrator, aktualizowanie informacji na stronie zarządzanie ligą, podejmowanie kluczowych decyzji w sprawie rozwoju ligi.
      4. Dasko - Administrator, pomoc w utrzymaniu porządku oraz aktualizacji strony, pomoc w podejmowaniu kluczowych decyzji ligi, graficzna edycja bolidów.
      5. Aro4116 - Administrator, pomoc w utrzymaniu porządku oraz aktualizacja strony, pomoc w podejmowaniu kluczowych decyzji ligi.
    8. Regulamin jest ciągle rozwijany w trakcje sezonu.
    9. Jazda w lidze nie jest obowiązkowa jeżeli stracisz Licencje bądź zostaniesz zawieszony na kilka Wyścigów pamiętaj ,że zrobiłeś to tylko przez swoje zachowanie Administracja bez powodu nie przydziela takiej kary ,a próby wchodzenia inną tożsamością (IP,Nick) do tej pory kończyły się w 100% natychmiastowym wyłapaniem delikwentów. Za natarczywe krytykowanie, obrazę czy utrudnianie pracy administracji oraz ciągłe konfrontacje z regulaminem czy decyzjami administracji będą nakładane kary, sankcje a nawet usuniecie z ligi.
    10. Za natarczywe krytykowanie, obrazę czy utrudnianie pracy administracji oraz ciągłe konfrontacje z regulaminem czy decyzjami administracji będą nakładane kary, sankcje a nawet usunięcie z ligi.
§2 Rozgrywka
    1. Liga Only F1 od Stycznia 2016 roku opiera się na sumulatorze Wyścigowym rFactor2.
    2. Do moda ligowego wykorzystano Bolidy 2015.( Wkrótce modele 2016 )
§3 Ustawienia Serwera
    1. Dystans Wyścigu - 175km
    2. Zużycie Opon - x2
    3. Zużycie paliwa - Normalne.
    4. Liczba obowiązkowych Pit Stopów - 1
    5. Awarie mechaniczne - Normalne
    6. Flagi - Wszystkie
    7. DRS - Dozwolone w wyznaczonych strefach
    8. Dozwolone pomoce:
         > Automatyczna zmiana biegów - Wł.
         > Kontrola trakcji - Wysoka
         > ABS - Wł.
         > Asystent sprzęgła - Wł.
§4 Zapisy oraz Licencje

    1. Zapisujesz się do ligi poprzez Menu „ZAPISY DO LIGI” następnie postępując według podanych wskazówek..
    2. Kierowca po zapisach zobowiązany jest do używania bolidu "OnlyF1 Team" na oficialnych sesjach w celu zweryfikowania jego umiejętności.
    3. Do uczestnictwa w sesji Kwalifikacyjnej oraz Wyścigowej potrzebna jest Licencja którą się zdaje na Oficjalnej Sesji Treningowej dzięki spełnieniu wymagań.
      1 Czas - Bariera czasowa wyznaczona przez Administratora przed przystąpieniem do zdawania.
      2 Jazda - Pokonanie 5 bezbłędnych okrążeń na każdym okrążeniu uzyskując wymagany czas.
      3 Mini Start - Pokazanie umiejętności jazdy w tłumie po Treningu
    4. Kierowca który w czasie Treningu ubiega się o Licencje zostanie poinformowany o wynikach po zakończeniu Treningu.
    5. Jeżeli zawodnik zapisał się do ligi po Oficialnych Sesjach Treningowych bądź nie może uczestniczyć w Treningach ze względu na pracę może zdawać Licencje we wspólnym terminie ustalonym z Administratorem.
    6. Zawodnik może utracić Licencje poprzez niewłaściwe zachowanie na Wyścigach.
    7. Dopuszczane jest dwukrotne niestawienie się pod rząd na Wyścigu, po drugiej nieobecności bez usprawiedliwienia zawodnik traci Licencje, swoje miejsce w zespole ale po powrocie pod tym samym nickiem nie traci punktów które uzyskał w sezonie.
    8. W przypadku dłuższej nieobecności należy zgłośić to Administratorów (Darkus,Aro,Niko) poprzez PW bądź kontakt Gadu-Gadu, dzięki czemu nie tracisz Licencji ani miejsca w zespole.
§5 Sesje Treningowe

    1. Oficjalne Sesje Treningowe odbywają się w Czwartek oraz Piątek o godzinie 19:00
    2. Sesja Treningowa która odbywa się w Czwartek trwa 60minut.
    3. Sesja Treningowa która odbywa się w Piątek trwa 60minut.
    4. Udział w Sesji Treningowej może brać każdy.
    5. Biorąc udział w Sesji Treningowej należy przestrzegać zasad Bezpiecznej Jazdy oraz Kultury na torze.
    6. Podczas Sesji Treningowej dozwolone jest pisanie na Czacie.
    7. Nadzór nad Sesją Treningową sprawują Administratorzy.
    8. Administracja ma możliwość odwołania Sesji Treningowej ze względu na niską frekwencje.
§6 Sesje Kwalifikacyjne

    1. Sesja Kwalifikacyjna Rozgrywana jest w Niedzielę o 19:00.
    2. Sesja Kwalifikacyjna składa się z jednej 20minutowej sesji.
    3. Podczas Sesji Kwalifikacyjnej obowiązuje zakaz pisania na czacie.
    4. Podczas Sesji Kwalifikacyjnej obowiązuje używanie Ogranicznika Prędkości w Boksie.
    5. Wyjeżdżając z boksów nie należy przekraczać linii wyjazdu z boksów.
    6. Zabrania się cięcia zakrętów oraz wylatywanie na pobocze w celu uzyskania lepszego czasu.
    7. Zawodnik który chce wrócić do boksów zobowiązany jest do zatrzymania bolidu w bezpiecznym miejscu.
§7 Sesje Wyścigowe
    1. Na początku wyścigu dopuszczany jest powrót do Sesji Rozgrzewkowej by pozwolić graczom którzy zostali wyrzuceni z Serwera na powrót do rywalizacji.
    2. Dopuszczany jest jeden Restart na Wyścig. W przypadku większych problemów Administracja zastrzega sobie prawo do zwiększenia liczby Restartów.
    3. Zawodnik który przez problemy techniczne stracił połączenie z serwerem i został wyrzucony po Restarcie może ponownie wrócić pomimo trwania sesji Wyścigowej (rFactor2 dopuszcza taką możliwość)
      1. Zawodnik wówczas rozpoczyna start z Garażu ze świeżym bolidem bez uszkodzeń.
    4. Podczas Wyścigu obowiązuje zakaz pisania na czacie od momentu rozpoczęcia okrążenia Formacyjnego do momentu kiedy to ostatni zawodnik przekroczy linie mety.
    5. Obowiązuje Zakaz przekraczania białej linii wyjazdowej z Boksów.
    6. Kierowcy, którzy przejechali pomiarowe okrążenie w drugiej sesji Kwalifikacyjnej są zobowiązani do użycia na starcie tej samej mieszanki jakiej używali pokonując najlepsze swoje okrążenie w tej sesji.
    7. Podczas Wyścigu kierowca przynajmniej raz musi odwiedzić Boksy.
    8. Od V Sezonu nakazuje się użycia dwóch kompletów Opon podczas Wyścigu.
    9. W przypadku użycia opon na deszcz nakaz użycia dwóch kompletów Opon podczas Wyścigu jest nieaktualny.
    10. Podczas wizyty w alei serwisowej zabronione jest wyprzedzanie.
    11. Bolid poruszający się po Pasie Serwisowym ma pierwszeństwo i osoby powracające na Pas Serwisowy od swoich mechaników ma obowiązek go przepuścić.

§8 Kary

    1. Kary za Incydenty na torze rozpatruje Administrator według ogólno dostępnego Taryfikatora Kar.
    2. Kary przydzielone po Grand Prix musi zatwierdzić rada PK ( Przedstawiciele Kierowców) których zadaniem jest czuwanie nad słusznością przyznanych Kar aby nie dochodziło do sytuacji nadużycia władzy.
    3. Kary są ogłaszane przed Pierwszym Treningiem zbliżającego się Grand Prix w postacie Newsa.
    4. Odwołanie od Kary można składać do 24h od pojawienia się poprzez Komentarz w Newsie.
    5. Kary na torze są przyznawane ża każdy kontakt między bolidami nie tylko za zgłoszone przez kierowców nie przyjmowane też są wnioski o niewystawienie Kary za dany incydent nawet za porozumieniem stron.
    6. Kara jest stosunkowo niższa jeżeli zawodnik który doprowadził do incydentu w sposób uczciwy odda pozycję czyli taki który sprawi ,że jej nie odzyska na następnym zakręcie.
    7. Kara nie jest także nakłada na zawodnika jako wyeliminowanie z Wyścigu jeżeli zawodnik poszkodowany poprostu uznał ,że nie ma sensu dalej jechać jest to prywatna decyzja osoby poszkodowanej.
    8. Taryfikator Kar:
      1. Kierowca za spowodowanie Incydentu w skutek którego inny zawodnik Wypadł z toru bez poważnych uszkodzeń dostaje karę:
        1. Cofnięcie o dwie pozycje na starcie w najbliższym Grand Prix za spowodowanie wypadku.
        2. Dodatkowe cofnięcie o jedno miejsce za każde dwa bolidy które wyprzedziły poszkodowanego.
        3. Możliwa zamiana na karę czasową tylko jeżeli Administrator oraz PK będą widzieli sens tej zamiany w przeliczeniu 10sekund za każdą cofniętą pozycję.
      2. Kierowca za spowodowanie Incydentu w skutek którego inny zawodnik był zmuszony odwiedzić mechanników:
        1. Cofnięcie o Siedem pozycje na starcie w najbliższym Grand Prix za spowodowanie wypadku.
        2. Incydent liczy się na cięższy niż w punkcie 7.1 pod warunkiem ,że poszkodowany odwiedzi boksy w ciągu następnego okrążenia jeżeli nie zostaje uznane ,że zawodnik może jechać z tymi uszkodzeniami.
        3. Niedotyczy to zmiany opon wówczas pitstop trwa 3sekundy.
        4. Dodatkowe cofnięcie o jedno miejsce za każde dwa bolidy które wyprzedziły poszkodowanego.
      3. Za przekroczenie Linii wyjazdowej z alei serwisowej
        1. 1pkt ostrzeżenia od każdego przekroczenia.
      4. Niewłaściwe blokowanie zawodnika które uniemożliwia wyprzedzanie ( wielokrotne zmienianie toru jazdy )
        1. 1pkt ostrzeżenia za każdy taki manewr.
      5. Blokowanie zawodnikowi możliwości dublowanie bądź zbyt późne puszczenie zawodnik
        1. 1pkt ostrzeżenia jeżeli nie doszło do kontaktku ,a zawodnik wyraźnie utrudniał tą możliwość.
        2. Zawodnik dublujący ma obowiązek zrobienia miejsca na prawidłowej linii jazdy w miejscu bezpiecznym.
        3. Sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie jeżeli szybszy zawodnik dojedzie w błyskawicznym tempie do osoby dublowanej w pierwszym zakręcie i będzie zmieniał w nim tor jazdy w celu wyprzedzenia.
    9. Administracja zastrzega sobie prawo także do indywidualnego rozpatrywania incydentu gdyż nie wszystkie można podpiąć pod taryfikator.
    10. Od VIII Sezonu zawodnik który podczas trwania sezonu poprzez swoje nieopowiednie zachowanie 3 razy z rzędu zakończy rywalizację innych zawodników zostaje zawieszony na od 1 do 3 Wyścigów w zależności od okoliczności.
    11. System Punktów ostrzeżeń jest podzielony na etapy według kalendarza a wykorzystanie ich wygląda następująco
      1. W trakcje trwania Etapu Sezonu może być odbyta kara jedynie startu z alei serwisowej gdy zawodnik uzbiera odpowiednią liczbę punktów ostrzeżeń w danym Etapie sezonu
      2. Punkty się zerują po odbyciu kary bądź zakończenia etapu.
      3. 5 Punktów - Start z alei serwisowej.
        1. Kara jest przydzialana w momencie gdy zawodnik uzyska odpowiednią ilość punktó bez czekania na zakończeniu etapu.
      4. 3Punkty - Start z końca stawki.
        1. Kara jest przydzielana po zakończeniu Etapu Sezonu i nakładana na kierowce w pierwszym Grand Prix rozpoczynającym nowy Etap.

§9 Zasady Jazdy

    1. Podczas wszystkich oficjalnych sesji kierowców obowiązuje używanie Ogranicznika Prędkości w Boksie.
    2. Zmiana toru jazdy podczas obrony pozycji jest dopuszczana tylko raz i tylko w momencie kiedy przy tym manewrze nie uszkodzimy drugiego bolidu.
    3. Po alei serwisowej poruszamy się specjalnie wytyczonym Pasem Ruchu ,a zjechać z niego można jedynie w celu odwiedzenia swoich mechaników.
    4. Zabrania się wyprzedzania poza torem który to jest wyznaczony białymi liniami po obu stronach asfaltu. Bezpieczne pobocze nie jest zaliczane do części toru.
    5. W momencie wyprzedzenia poza torem zawodnika należy bezzwłocznie oddać pozycję. W przeciwnym wypadku zawodnika spotka kara po Grand Prix
    6. Przestrzeganie Niebieskiej Flagi
§10 Punktacja
  1. Aby zostać sklasyfikowanym należy przejechać 75% dystansu Wyścigu
  2. Zawodnik który nie ukończył Wyścigu, zajął punktowane miejsce i przejechał odpowiedni dystans dostaje normalnie punkty za zajętą pozycję końcową.
  3. Mistrzem ligi zostaje kierowca, który na końcu sezonu zgromadził największą ilość punktów. W przypadku równej ilości punktów decyduje większa ilość wygranych wyścigów. Oprócz indywidualnej punktacji, na stronie pojawiać się będzie także klasyfikacja zespołowa.


Miejsce: 1- 15 pkt.
Miejsce: 2- 12 pkt.
Miejsce: 3- 10 pkt.
Miejsce: 4- 8 pkt.
Miejsce: 5- 6 pkt.
Miejsce: 6- 5 pkt.
Miejsce: 7- 4 pkt.
Miejsce: 8- 3 pkt.
Miejsce: 9- 2 pkt.
Miejsce: 10- 1 pkt.

§11 Wartość Kierowców
  1. W 8 Sezonie został wprowadzony System Wartości kierowców dzięki któremu nie tylko zawodnicy najszybsi mają szanse na jakiś tytuł.
  2. System według kalendarza podzielony jest na 4 etapy.
  3. System Wartości uwzględnia takie pozycje z każdego Grand Prix jak:
    1. Ilość okrążeń i miejsce na sesji Treningowej
    2. Pozycja po Sesji Kwalifikacyjnej
    3. Pozycja w Wyścigu i Ilość przejechanych okrążeń co sprawia ,że zawodnik który wcześniej wycofa się z Wyścigu zarobi znacznie mniej.
  4. Po Sezonie zawodnicy na podstawie wartości będą mogli wybierać zespoły. Zawodnicy z mniejszą Wartością nie będą mogli np. zasiąść za kierownicą bolidu Ferrari.
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Copyright © 2013-2015 Portal Liga.OnlyF1.pl All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. Framework by ROGSOFT
Kopiowanie tresci zabronione. Unikalnych Wizyt: 311692